top of page

קטנטנים מטיילים

מי שטסה בעבר עם תינוק יודעת שיחסית לגודלם, מטיילים קטנים דורשים הכנה ומוצרים רבים לטיסה עצמה ולשהות ביעד. איתן שלי בן 10 חודשים היום. כאשר היה בן 4 חודשים טסנו שלושתנו לוורשה (יחד עם בעלי ). כאשר מלאו לאיתן 8 חודשים טסנו לרודוס יחד עם המשפחה המורחבת שלי. בפברואר הקרוב, לאחר שנחגוג לאיתן יום הולדת שנה, אנו מתכננים לטוס בפעם השלישית.

איתן בדרך לוורשה

כחלק מההתארגנות לטיול חשבנו שיעזור לנהל רשימה. מצורפת מטה טבלה אשר הכנו עבורכן, ובעזרתה תוכלו בפשטות (ע"י סימון V) לוודא שלא שכחתן מוצרים אשר יש צורך שיהיו איתכן בטיול (עפ"י דעתנו כמובן), בין אם בארץ ובין אם בחו"ל.

חשוב לציין כי לגיל הילד חשיבות והשפעה גדולה על המוצרים אשר נארזים במזוודה ובתיק העליה למטוס ותמיד יש להתאים את הטבלה לצרכי הילד.

באופן גס וכללי, לפי גיל הילד ניתן להבחין בהבדלים משמעותיים בטיול עם ילד:

מלידה עד גיל 8 חודשים

נכון שהדעה הרווחת היא שתינוקות קטנים מאוד רגישים אבל האמת שמגיל 3 חודשים הם יכולים לטייל אתכם, ותתפלאו למצוא שהדבר אפילו יהיה לכם נוח. תינוקות גדולים יותר צריכים זמן לזחול או ללכת (בהתאם לשלב ההתפתחותי), בעוד שעד גיל 3 חודשים התינוק, לרוב, עדיין לא מסתובב ויהיה מרוצה גם להיות בעגלה זמן ממושך. כמו כן, רוב התינוקות בגיל הזה פחות ירגישו את השינוי שבשגרה היום יומית. חשוב לציין כי קיים הצורך לדבוק בשגרה יומית של שנת יום, שנת לילה והאכלות סדירות.

מגיל 8 חודשים עד גיל 17 חודשים

התינוק כבר מבין יותר ורגיל לסביבה שלו, משמע שיכול שיהיה לו קשה יותר לשהות במקום חדש (אפילו אם זה מלון 5* הכל כלול ברודוס...). תינוקות בגיל מתקדם אוהבים סביבה מוכרת ושגרה יומית די קבועה. השתדלו להקפיד על זמני אוכל ושינה הדומים לשגרה שבבית ושימו לב לתת לתינוקות מספיק זמן לזחול, לשחק וללכת (שוב, בהתאם לשלב ההתפתחותי). זכרו שהתינוקות מבינים את העובדה שהם "לא בבית" אך לא מבינים עדיין את הקונספט של "לטייל", עבורם זו יציאה משגרה ועקב כך תינוקות מסוימים עלולים לחוות חוויה לא קלה – ובמקרה כזה גם עבור ההורים החוויה תהיה לא פשוטה כלל

טיפים לנסיעה:

כדאי להתחיל ולארוז כמה ימים לפני היציאה: את כל הציוד שתרצו לארוז יש לשים במקום גלוי על מנת שתוכלו לראותו כל פעם ולדעת אם דבר מה חסר. כמו כן, זה משאיר עבורכן את הזמן הנדרש לרכוש דברים (תרופות למשל) שאולי לא יהיו לכן זמינים בבית.

תיק התינוק/ תיק חיתולים: לטיסה קחו אתכן תיק המיועד ספציפית למוצרי התינוק בלבד. לנוחות מרבית תנו עדיפות לתיק עם כתפיה\כתפיות. זכרו שרוב העגלות אינן מורשות לעליה לגוף המטוס וסביר ביותר שהילד יהיה זמן מה על הידיים ולכן מאוד נוח שהתיק יהיה על הכפתיים.

היו מוכנות ליציאות, פליטות והקאות במטוס: הביאו אתכן עוד 2 סטים של בגדים למטוס ומספיק חיתולים (כלל אצבע, חיתול לכל שעת טיסה). לא לשכוח שהטיסה חזרה דורשת את אותה ההתארגנות. סיפור אמיתי: בטיסה חזרה מרודוס איתן, הבן שלי, עושה סופר קקי-גב במהלך הטיסה. משום מה לא היו עמנו בגדים להחלפה – אנא לימדו מטעויות של אחרים.

כרטיס תינוק אינו כולל כיסא! יש להתחשב בכך. ישנן טיסות שיש בהן אופציה של עריסה - היא קטנטנה! אם יהיה מקום על הטיסה אני מאמינה שצוות המטוס יציע לכם להתרווח. אנחנו טסנו עם אל על לוורשה וזו היית חוויה מצוינת.

אם את מניקה, זה יקל מאוד על התינוק נגד לחץ באוזניים בהמראה ובנחיתה. גם מוצץ עוזר להקל על התינוק.

כשאתם בוחרים יעד כדאי לבדוק אם האזור נגיש לעגלות. וורשה למשל, בואו נאמר שהייתה פחות נגישה לעגלות. למזלנו יש לנו את היויו+ ופשוט היינו מרימים אותה בקלות ועולים במדרגות. באופן כללי אזורי "עיר עתיקה" פחות נוחים לעגלות, מנשא נוח יעשה את העבודה באזורים כאלו.

וחזרה לבגדים, כאשר אתן אורזות, גם תיק לטיסה וגם ל\מזוודה, וודאו שאתן מסדרות בשקיות נפרדות סטים של תלבושות. מדוע? כי הגרביים שלהם כל כך קטנים וכך לא תצטרכו לחפש אחריהם אלא להוציא שקית שבה כל הבגדים הנחוצים להחלפה מהירה.

מצלמה! כולנו אוהבים לצלם את הקטנטנים שלנו – אל תשכחו את המטען. ואם ניתן גם סוללות נוספות או סוללה ניידת.

ברוב קופות החולים היום יש אופציה של התכתבות עם הרופא לא בשעות הפעילות. זה נהדר, עם זאת כאשר אתם יוצאים לטיול שאלו את הרופא מה ניתן לעשות ולמי או לאן יש לפנות חלילה במקרה חירום. כמו כן, שאלו על כמויות מדויקות של תרופות להורדת חום ו/או כאבים וכל תרופה אחרת שהקטנטנים לוקחים. כמובן רכשו ביטוח נסיעות גם עבור התינוק!

הטיפ הכי חשוב זה פשוט ליהנות בחוויה המשפחתית וכל רגע שיש עם הקטנטנים.

היו גמישים והירגעו, לשם כך נסעתם...

הלבשה נעימה,

עדי ב. זק

צוות אמהות מלבישות


You Might Also Like:
bottom of page